A jótállás fogalmát a polgári törvénykönyv 248. §-a határozza meg. A jótállás lényege: annak időtartama alatt a kötelezett garantálja, hogy a szerződést hibátlanul teljesíti, vagyis hogy az érintett termék kifogástalanul fog működni a jótállás ideje alatt. (Emiatt szokták a jótállást a mindennapokban garanciának is nevezni. A két kifejezés tartalma azonos.) Abban az esetben tehát, ha a fogyasztó jótállással kapcsolatos jogát kívánja igénybe venni, mindenekelőtt azt kell kideríteni, hogy hibás teljesítés történt-e vagy sem.
Az egyes termékekhez kapcsolódó garanciaidő számítása:
Ha a határidő napokban van meghatározva (pl. 365 nap), akkor a kezdő napot nem kell beleszámítani, egyébként a határidő az utolsó nap elteltével jár le.
A hetekben, hónapokban vagy években megállapított határidő azon a napon jár le, amely elnevezésénél vagy számánál fogva megfelel a kezdő napnak; ha ilyen nap a lejárat hónapjában nincs, a határidő a hónap utolsó napján jár le. Például: A 2016. április 22-én induló 1 éves vagy 12 hónapos jótállás egyaránt 2016. április 22-én jár le; a 2016. március 31-én induló, 6 hónapos határidő viszont 2016. szeptember 30-án lejár, mivel a szeptember csak 30 napos.
Amennyiben a határidő utolsó napja munkaszüneti nap, a határidő a következő munkanapon jár le.
Alap kötelező jótállás
A törvény által előírt 12 havi garanciát jelenti, mely vonatkozik minden újonnan vásárol Samsung márkával ellátott fő készülékre és azok tartozékaira.
Kiterjesztett jótállás (regisztrációhoz kötött)
A Samsung által az alap (kötelező) jótállási időn (12 hónap) felül vállalt kiterjesztett jótállás kizárólag a termék regisztrációja esetén érvényes. A regisztrációt az alapjótállás időtartama alatt lehet megtenni. Abban az esetben, ha a fogyasztó a terméket nem regisztrálja a megadott időszakon belül, kiterjesztett jótállásra nem jogosult. A regisztrációt a Samsung jelen jótállási jegy borítóján feltüntetett internetes oldalán vagy a Samsung ügyfélszolgálatának jelen jótállási jegy borítóján feltüntetett telefonszámán lehet megtenni.
Az alábbi termékkategóriákra vonatkozik:
LED Televíziók
MP3/MP4 lejátszók
Porszívók
Mikrohullámsütő
Mobiltelefonok
Táblagépek
LED / LCD monitorok
Monochrom (fekete-fehér), illetve monochrom multifunkcionális nyomtatók (A3-as méret alatt)
SEG2 szegmensbe tartozó monochrom (fekete-fehér) nyomtatók és monochrom multifunkcionális nyomtatók
A Samsung díjmentesen hívható (06-80-SAMSUNG /06-80-726-7864) Telefonos Ügyfélszolgálatán keresztül.
1398. Budapest, Pf.: 907. címre is írhat.
Mikor kell elvégezni a termék regisztrációját?
A termékregisztráció gyakorlatilag bármikor elvégezhető. A regisztrációért járó 2 hónappal azonban csak akkor tudjuk a garanciánkat meghosszabbítani, ha a regisztrációt a termék garanciájának lejárta előtt tesszük meg!
Korlátozott Samsung jótállás”: a Samsung az általa forgalomba hozott termékekre 12 hónap teljes körű kötelező jótállást és további 12 hónap „korlátozott Samsung jótállást” biztosít. A „korlátozott Samsung jótállás” alapján a jótállás kizárólag a készülék kijavítására vonatkozik, és nem terjed ki a készülékkel együtt értékesített tartozékokra, továbbá a kötelező jótállási időt (12 hónap) követően történő fődarab csere esetén a jótállási idő nem indul újra.
Mobiltelefonok
Táblagépek
MP3/MP4 lejátszók
Kiterjesztett jótállási időn felül vállalt kiegészítő jótállás
A Samsung által az alap (kötelező) jótállási időn (12 hónap) és a kiterjesztett jótállási időn felül vállalt kiegészítő jótállás kizárólag akkor érvényes, ha azt a fogyasztó ellenérték fejében megvásárolja. A kiegészítő jótállást az alapjótállás és a kiterjesztett jótállás időtartama alatt lehet megvásárolni; ennek részletes feltételeiről a Samsung jelen jótállási jegy borítóján feltüntetett elérhetőségein lehet információt szerezni. Abban az esetben, ha a fogyasztó ezzel a lehetőséggel nem él a megadott időszakon belül, kiegészítő jótállásra nem jogosult.
Minden Samsung termékre megvásárolható.
Fenti kiterjesztett jótállás vásárlásával kapcsolatos információk (My samsung)
Regisztrációjával minden magyar Samsung oldalt elérhet
Egyszerűen regisztrálhatja termékét a plusz garanciaidőért
Közvetlenül kapcsolatba léphet a Samsunggal, kérdezhet, elmondhatja a véleményét
Szervizfutár és Házhozmegyünk szolgáltatást igényelhet, ha Prémium Samsung készüléke van
Mely személyes adatait kell megadnia a regisztráció során?
teljes név
nem
születési dátum
e-mail cím
lakcím
telefonszám
opcionálisan megadandó: további, nem demográfiai jellegű információk
ha My Samsung profilt szeretne létrehozni: jelszó
Milyen adatokat kell megadnia a termékkel kapcsolatban?
termékcsoport
termékkategória
terméktípus
termék sorozatszáma
vásárlás helye
vásárlás időpontja
termék felhasználásának célja
mobiltelefonok esetében a bolt típusa (mobilszolgáltató, kártya független készüléket árusító kereskedelmi egység).
mobiltelefonok esetében az IMEI szám
Jótállási jegy
A termékekhez minden esetben hivatalos szerviz által kibocsátott garanciajegy van mellékelve amit a forgalmazó (Jelen eseten Easy-Shop Kft. érvényesíthet), Kivételt képeznek ez alól a külön fő készülék nélkül vásárolt tartozékok. Ezekhez a termékekhez Forgalmazói jótállási jegyet adunk.
Garanciális ügymenet
Termékcsoporttól függően az alábbi szervizszolgáltatásokat vehetik igénybe:
helyszíni javítás (a szerviz az Ön otthonába kiszállással javítja készülékét)
háztól házig szolgáltatás (Ön otthonából elszállítja a hibás készüléket, javítás után visszaszállítja)
szervizjavítás (Ön által beszállított készüléket a hivatalos szerviz javítja)
Termékcsoportok szervizszolgáltatásait az alábbi linken érheti el:
Validate your login