
Az Atari Arcade 2 Evercade- hez kiadása 10 klasszikus, a 80-as évek eleji, az Atari által kiadott árkádjátékot vonultat fel . A gyűjtemény tartalmazza az eredetileg az Atari által régebben kiadott játékokat, valamint olyan címek válogatását, amelyek az utóbbi években csatlakoztak az Atari családhoz – köztük olyanokat, amelyek soha nem láttak hivatalos otthoni megjelenést, és olyanokat, amelyek még egy 80-as évekbeli árkádban is ritkán voltak láthatók! Tekintsd meg gyorsan néhány kedvencünket az alábbi videóban, vagy olvass tovább, ha többet szeretnél megtudni az összes játékról.
Bemutató video
Játékok
Berzerk
Az 1980-ban először megjelent Berzerk Alan McNeil mérnök alkotása, aki a korai játéktermi táblák technikai hibáinak javításával kezdte pályafutását.
A Berzerkben egy humanoid betolakodót irányítasz egy gyilkos robotokkal teli bolygón. A feladatod egyszerű: élj túl ameddig csak lehet egy végtelen labirintusban, és minél több robotot tudsz legyőzni útközben, annál jobb!
A Berzerk két fő okból vált gyorsan ismertté és közkedveltté. Először is, a könyörtelen, legyőzhetetlen antagonistája, akit Gonosz Ottóként ismerünk, egy baljós mosolygós arc, aki üldözőbe veszi, ha túl sokáig szöksz el egy adott képernyőről. Másodszor, a beszédszintézis úttörő alkalmazása miatt. A játék képes meglepően sokféle kifejezést kimondani, a képernyőről elmenekülő játékos gúnyolásától kezdve, mielőtt elpusztítaná az összes robotját, egészen addig, hogy arra járó játéktermi látogatókat arra ösztönöz, hogy interakcióba lépjenek a géppel azáltal, hogy úgy tesznek, mintha az érzékelné az emberek zsebpénzét.
A Berzerk egy örök klasszikus, és nagy hatással volt az összes későbbi felülnézetes akciójátékra. Az Atari Arcade 2 Evercade- hez készült verziójával annyira élvezheted, amennyire csak szeretnéd, otthon vagy útközben.
Rescue
Az 1982-ben megjelent Rescue-t Chris Oberth fejlesztette ki, és ma már meglehetősen ritka gépnek számít, mivel a 80-as évek elején nem gyakran láttak játéktermekben. Ha szeretnéd látni az igazit, a The Retro Collective interactive vintage technológiai múzeumai az Egyesült Királyságban egy ideje közelebbről is megvizsgáltak egy rendkívül ritka, valódi prototípus hangszert – bár ha azt remélted, hogy magad is kipróbálhatod a hangszert, az egyelőre visszakerült a tulajdonos magángyűjteményébe.
A Rescue figyelemre méltó, mivel a parallaxis görgetést alkalmazó játékok egyik korai példája. Ez egy grafikai technika, ahol a játék hátterét rétegekre osztják, amelyek különböző sebességgel görgetnek, hogy a mélység illúzióját keltsék. Az Irem's Moon Patrol játékot, amelyet az Irem Arcade 1 részeként játszhatsz az Evercade- en , gyakran tartják az első játéknak, amely a parallaxis görgetést használta, de a nagyjából ugyanebben az időben fejlesztett Rescue is egy korai játék volt, amely bemutatta ezt a vizuálisan feltűnő technikát.
A Rescue játékmenete a kétkaros lövöldözésen alapul, lehetővé téve, hogy különböző irányokba mozogj és lőj. Van azonban egy további árnyoldala is a játéknak; ahogy a neve is sugallja, nem csak arról van szó, hogy mindent felrobbants, ami a szemed elé kerül. Ehelyett a fő célod az elakadt ejtőernyősök megmentése és biztonságba helyezése – mindezt heves tűz alatt, a lelőtt ellenségek lángoló roncsai elől eltávolodva! Nem a gyenge idegzetűeknek való feladat.
De ne aggódj, mert annyit gyakorolhatsz, amennyit csak szeretnél, aprópénz nélkül – csak tedd be az Atari Arcade 2-t az Evercade-edbe , és játssz kedvedre.
Maze Invaders
A Maze Invaders különösen érdekes kuriózum, mivel soha nem került a 80-as évek játéktermeibe, sőt, szinte teljesen feledésbe merült egészen 2014-ig, amikor egy Scott Evans nevű gyűjtő az Atari vállalati anyagainak hatalmas archívumát adományozta a rochesteri Strong Nemzeti Játékmúzeum részét képező Elektronikus Játékok Történetének Nemzetközi Központjának . Az archivált anyagok között szerepelt Ed Logg fejlesztő eredeti, teljes Maze Invaders kódja , így ez a korábban kiadatlan játék második esélyt kapott a ragyogásra.
A Maze Invaders játékban a feladatod, hogy összegyűjtsd az összes gyümölcsöt minden labirintusban, majd továbbmenj egy másik szobába. Minden szobának megvannak a saját trükkjei, és egy adott szobában egy jelentős bónusz vár rád. Ki kell találnod, hogyan kapcsolódnak egymáshoz a szobák, hogy megszerezd ezt a bónuszt, mivel a szobaszámok nem feltétlenül úgy vannak elrendezve, ahogy azt várnád!
A Maze Invaders a labirintus akció és az aréna lövöldözős játékok elemeit ötvözi, és néhány innovatív mechanikát is tartalmaz, például a lövöldözés közbeni visszavonulás lehetőségét. Bár kár, hogy a 80-as évek elejének árkádjáték-rajongói nem tudták úgy játszani ezt a játékot, ahogyan eredetileg tervezték, az Atari Arcade 2 for Evercade kiadásában való megjelenése azt jelenti, hogy megkaphatja a megérdemelt elismerést és szeretetet.
Frenzy
A Berzerk folytatása nem változtatja meg túlságosan radikálisan a formulát, de néhány további mechanikát ad hozzá. A legfontosabb, hogy a labirintus falai már nem elektromosak, ami azt jelenti, hogy nem halsz meg, ha belelépsz. Ehelyett mostantól kétféle fal létezik: a pontozott falak elpusztíthatók, így manipulálhatod a labirintus elrendezését, míg a tömör falak mostantól fényvisszaverőek, így a lövések a sarkok körül vagy a saját arcodba pattoghatnak, ha nem vigyázol.
Vannak „különleges helyszínek” is, amelyek néhány szobánként jelennek meg a labirintusban, mindegyikre saját szabályok vonatkoznak. Az egyikben egy óriási „Mama Otto” rendkívül dühös lesz, ha eltalálod a Gonosz Ottót – igen, visszatért –, míg másokban felrobbanthatod a robotokat irányító szerkezeteket. Már csak ezekbe a különleges szobákba jutni is kihívás – a robotok vadabbak, mint valaha! Fogadd el a kihívást az Atari Arcade 2 Evercade- hez készült verziójában !
Tazz-Mania
Semmi köze a kaotikus, hiperaktív Looney Tunes karakterhez, a Tazz-Mania egy arénás lövöldözős játék, amelyben a névadó hőst, egy géppuskával felfegyverzett apró zöld lényt irányítod, és ellenségek hordáin törsz át magad. Minden pályán számos statikus ellenség található, akiket el kell pusztítanod a kijáratok megnyitásához, valamint folyamatosan megjelenő, minden pályán egyedi, mozgó ellenségek.
Ráadásul minden szoba falai egyre közelebb kerülnek a Tazz-Maniához , ahogy beindul az akció! Gyorsan kell dolgoznod, elsajátítanod az egyes szobák ellenségeinek különböző mozgás- és támadási mintáit, és pontosan kell lőnöd a siker érdekében. A Tazz-Mania egy kicsit árkád jellegű, de nagyszerűen játszható. Élvezd az Atari Arcade 2 játékot az Evercade- en .
Lost Tomb
Ez a játék némileg hasonlít a Berzerk and Frenzy játékokra , de merőben más a fókusza és az irányítási sémája. A feladatod az, hogy végigjuss egy nagy piramison, kincseket gyűjts és útközben ellenségeket lőj.
A játék nemlineáris szerkezettel, kétkaros lövöldözéssel és rombolható labirintusokkal rendelkezik, valamint egy innovatív (akkoriban) rendszerrel, amely lehetővé tette a játékosok számára, hogy több érmét dobjanak be a bónuszokért. Természetesen az Atari Arcade 2 Evercade- en történő lejátszása során nincsenek mikrotranzakciók, így egyszerűen eldöntheted, hogy hozzáadod-e ezeket a bónuszokat az arzenálodhoz játék közben, vagy kihagyod őket egy plusz kihívásért.
Moon War
Ebben a felülnézetes, többirányú lövöldözős játékban holdbázisokat védhetsz a bejövő ellenséges fenyegetésektől. Űrhajódat forgatható és lökhető vezérlőkkel irányíthatod a görgethető tájon, lézerpuskával lőheted le az ellenséget, és pajzsoddal háríthatod el a támadásokat.
Ez a kihívást jelentő, de kifizetődő lövöldözős játék némi gyakorlást igényel, de hamarosan úgy védheted majd a Holdat, mint egy űrhajós szuperhős! És természetesen az Evercade- en futó Atari Arcade 2- vel nem kell életed összes megtakarított pénzét aprópénzre költened a gyakorláshoz.
Dark Planet
Egy rendkívül szokatlan játék volt eredeti megjelenése során, a Dark Planet feltűnő doboza egy fizikailag modellezett hátteret és egy szimulált „3D” kijelzőt tartalmazott, amelyet kétszínű grafika hozott létre, amelyek a dobozban elrejtett monitorról tükröződtek vissza. Nyilvánvalóan nem tudjuk teljesen újraalkotni az Evercade teljes fizikai élményét , de a műanyag háttér és a képernyőn újraalkotott kétrétegű vizuális elemek szimulációjával elég közel kerültünk hozzá.
Ezen is eszközöltünk egy kis módosítást, a korábbi kék grafikákat zöldre cseréltük, így sokkal könnyebb látni, mi történik a modern kijelzőkön. Ez egy újabb játék, amelynek elsajátításához némi gyakorlásra lesz szükség, de mindenképpen érdemes időt szánni rá.
Minefield
A Rescue című játékhoz hasonló Minefield ugyanazt a parallaxis görgetési technikát alkalmazza, de egy óceán felett repülő helikoptert egy sivatagon áthajtó tankra cserél. Ezúttal az ellenséges bázis felé kell gázolnod, rakétákat gyűjtve és az ellenségeket lőve. Ráadásul, ahogy a neve is sugallja, aknák vannak szétszórva mindenhol, csak arra várva, hogy tönkretegyék a napodat, szóval jobb, ha óvatosan vezetsz!
Az Aknamező egy újabb érdekes ritkaság az árkádok történetéből, és könnyen megtanulható, de nehezen elsajátítható játékmenete miatt biztosan visszatérsz hozzá újra és újra.
Fire Truck
Végül, tedd le a lábad a padlóra a Fire Truckban , egy kihívást jelentő, felülnézetes autós játékban, amelyben – nem meglepő módon – egy tűzoltóautót irányítasz – egy olyat, amelynek látszólag rendkívül zsíros kerekei vannak. Óvatosan kell vezetned, és mindent meg kell tenned, hogy ne csússz ki a kanyargós városi utcákon, a célod egyszerűen az, hogy a lehető legmesszebbre juss, mielőtt kifogy az üzemanyagod. Ha elég messzire jutsz, meghosszabbíthatod az idődet, de finoman kell majd nyomnod a kezelőszerveket, hogy a csúszós teherautó ne térjen le a pályáról!
Validate your login